اظهارنظر كارشناسان اسلحه شناسى تشخيص هويت پليس
 
اسلحه عامل حادثه متروى كرج سالم بود
216762.jpg
گروه حوادث: اسلحه اى كه در ماجراى شليك مرگبار ايستگاه متروى كرج مورد استفاده قرار گرفته است، سالم بوده و هيچ نقص فنى ندارد.
اعلام اين نظريه از سوى كارشناسان اسلحه شناسى اداره تشخيص هويت ناجا روند رسيدگى هاى قضايى به اين پرونده را در مسير تازه اى قرار داد. بر اساس نظريه كارشناسان اسلحه شناسى؛ كلت كمرى مورد استفاده قرار گرفته در ماجراى ايستگاه مترو داراى هيچ ايراد فنى نبوده است.
آنان پس از بررسى هاى دقيق و تخصصى اسلحه و پوكه اى كه از گلوله شليك شده در پرونده موجود است، دو گلوله با همان اسلحه شليك كردند و اثرات بر جاى مانده روى پوكه و ساير قسمتهاى اسلحه را با دقت تحت تحقيق قرار دادند تا اينكه به اين نتيجه رسيدند، آثار برجاى مانده حكايت از آن دارد كه گلوله بر اثر نقص فنى اسلحه شليك نشده است و مى تواند با چكانده شدن ماشه اين اتفاق رخ داده باشد.
اين اظهارنظرها درحالى صورت گرفته است كه متهم ۳۹ ساله پرونده از نخستين دقايق بازداشت از سوى پليس و انتقال به دادسراى ويژه روحانيت تهران با طرح ادعاهايى سعى داشت اينگونه وانمود كند كه اسلحه اش دچار نقص فنى بوده است. وى مدعى شده بود درحالى كه پس از پيچاندن دست چپ قربانى حادثه با اسلحه اى كه در دست راستش بوده، به كتف او ضربه وارد مى كرد. ناگهان گلوله اى شليك شده و به مرگ جوان ۲۰ ساله انجاميده و خود در شليك گلوله دخالتى نداشته است.
با توجه به اينكه اين متهم در جريان بازجويى هاى قضايى اعتراف كرده است قبل از حركت به طرف قربانى ۲۰ ساله حادثه اقدام به مسلح كردن اسلحه اش كرده است و با اعلام اين نظريه كه گلوله خودبه خود و تنها به خاطر ايراد در اسلحه شليك نشده است، به نظر مى رسد رسيدگى به پرونده با اتهام قتل عمد مد نظر قرار گيرد. به گزارش خبرنگار ما، قرار است با توجه به كفايت تحقيقات در مرحله دادسرا تا هفته آينده داديار رسيدگى كننده به پرونده با صدور قرار و كيفرخواست پرونده را براى رسيدگى و محاكمه به دادگاه ويژه روحانيت بفرستد.
بنا به اين گزارش، ظهر روز گذشته مادر «على احمدى پور» - مقتول - با حضور در شعبه نخست دادسراى ويژه روحانيت، وكيل تعيين شده خود را معرفى كرد. اين زن در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: تنها خواسته من از دستگاه قضايى اين است كه با قاتل پسرم مواجهه حضورى پيدا كرده و از او بپرسم با چه دليل و منطقى تنها پسرم را به زير خاك فرستاد.
من به وكيلم هم گفته ام حتى اگر مرگ من زود فرا رسيد، پرونده پسرم را پيگيرى كند. تنها خواسته من از دادسرا، اجراى عدالت است. خوشبختانه تاكنون در دادسراى ويژه روحانيت به حق و انصاف با من و اين پرونده برخورد شده است. تنها قصاص متهم آن هم در همان محلى كه پسرم در خون خود غلتيد، مرا آرام مى كند.
ماجراى شليك مرگبار در ايستگاه متروى كرج ساعت ۱۸ و ۳۰ دقيقه عصر روز چهارشنبه چهارم خردادماه سال جارى رخ داد و در جريان آن جوان ۲۰ ساله اى با شليك گلوله اى از سوى يك روحانى شاغل در پليس از پاى درآمد.
 
http://www.iran-newspaper.com/1384/840330/html/casual.htm