Fully recognize and respect freedom of the press and expression

"قتل"به نام خودکشی در بازداشتگاه امر به معروف؟ Killing in Islamic Regime  

Zahra, who was 27, killed in Islamic Republic prison after arrested for being at Park with her fiancé in Hamedan prison in October 2007.

روی تصویر کلیک کنید Click

  زمانی که پیکر پاک فرزند عزیزمان را دفن می کردیم ، از بینی و گوش او خون جاری بود... ما با چند پزشک متخصص تماس گرفتیم که همگی گفته اند کسی که حلق آویز شده باشد به هیچ وجه گوش و بینی اش خون ریزی نمی کند و این از نشانه های ضربه مغزی است . . سرهنگ" ..." چند ساعت پس از وقوع اين فاجعه با خنده با او روبرو شد و گفت : "براي پيگيري وضع دخترت به آگاهي برو، نه ! برو دادسرا، نه ! بهتر است بروي پزشك قانوني."

دختری 27 ساله زهرا بني عامري( بني يعقوب) که از دانشگاه علوم پزشکي دانشگاه تهران فارغ التحصيل شده بود تصميم میگیرد در منطقه يي محروم به طبابت بپردازد و به صورت داوطلبانه مدت 7 ماه در درمانگاه روستايي در 200 کيلومتري رزن و روستاي ديگري در 140 کيلومتري حومه همدان به معالجه بيماران میپردازد. با يكي از گوينده هاي راديو صدا و سیمای جمهوری اسلامی به اسم حميد آشنا می شود نامزد می شوند و قرار بود که با هم ازدواج كنند..

به گفته شاهدان صبح روز جمعه نيروهاي سپاه پاسداران در حوالي پارك مردم در حال گشت زني بودند كه شاخص ترين آن ها خودروي ب ام و نمره تهران ۱۴ بود كه به صورت مكرر ميان دانشگاه علوم پزشكي همدان هم گشت میزده که بالاخره دختری را به زور سوار بر خودروي دیگری (پژو۴۰۵) كرده و با خود میبرند و در مقابل اعتراض مردم فرياد هاي دختر را به دليل بيماري اش وانمود می کنند.

زهرا روز جمعه بيستم مهرماه ۸۶ با نامزدش به علت "جرم مشهود" در يكي از پارك هاي همدان دستگیر میشوند و به علت جمعه و شنبه (عيد فطر) تعطیلی دادگاه، اين دختر 48 ساعت در بازداشتگاه مركز امر به معروف سپاه همدان حبس میشود. در حالی که بر اساس قانون خودشان یعنی (قانون مراکز امر به معروف و نهی از منکر) تنها می توان فرد دستگیر شده را تا حداکثر 24 ساعت در بازداشت نگه داشت. پدر این خانم دکتر (روز بعد از دستگیری) از جریان مطلع می شود. برای مثلا جرمی به این کوچکی این دختر جوان را حتی از دسترسی به خانواده اش و یا یک وکیل محروم می کنند. صبح روز دوشنبه ۲۳ مهر ۸۶ خبری مانند بمب در میان خبرنگاران همدان پیچید: " دختر دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی که توسط امر به معروف دستگیر شده بود در بازداشتگاه سپاه پاسداران کشته شد " در ابتدا مقامات سپاه پاسداران استان همدان، نیروهای امر به معروف، فرماندهان بسيج ‏و مقامات قضائي خبر را کاملا تکذیب و کلا آن را شایعه ای بر علیه رژیم تفسیر کردند اما پس از چند روز با فشار فعالان مطبوعاتی و دانشجویی دانشگاههای استان همدان و ضد و نقیض گویی های مسئولان استان بالاخره پرده از واقعیت برداشته شد، و آنها اعلام کردند زهرا خودش در راهروي طبقه دوم مركز امر به معروف، خودش خودش را به دار زده و ماموران سپاه فقط هنگام حضور در صحنه با جسد وي مواجه شده اند. در همین ضمن بنا به گفته یکی از اعضاء سپاه پاسداران منطقه همدان، زهرا در ساختمان امر به معروف سپاه، پیش از قتل مورد تجاوز چهار نفر از اعضای این نهاد قرار گرفته است. قاضي مهدي الماسي معاون تحقيقات و آموزش دادگستري همدان در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي ايسنا گفت:..از گفتن جزئيات پرونده معذوريم.

 

عشاق به قتل میرسند و قاتلان تبرئه میشوند إ در جمهوری اسلامی..  دستگاه قضایی رژیم پرونده این جنایت را مختومه اعلام کرد و در نتیجه قاتلان را تبرئه نمود بدینتریب به قاتلان دیگر هم پیام فرستاد که به جنایت خود هر چه بیشتر ادامه بدهید که ما پیشتیبان شما هستیم. اصل خبر چنین است:

قاتلین زهرا بنی یعقوب بیگناه شناخته شدند عاملین قتل با صدور قرار منع تعقیب و بسته شدن پرونده از مجازات رهائی یافتند و این قتل فجیع نیز چون فجایع مشابه آن با اعمال نفوذ دستگاه به بایگانی سپرده شود .

اوباش حکومتی  در پناه "قدرت" جنایت می کنند نامه تازه خانواده دکتر زهرا بنی یعقوب

پرونده در تِهــــــــــــران ، تبرئه در هّمِــــــــدان

پرونده دکتر زهرا بني‌يعقوب مختومه شد! در متن راي صادره آمده است: «با توجه به اينکه اصلاً جرمي واقع نشده و وقوع قتل عمد منتفي است، براي همه متهمان پرونده قرار منع تعقيب صادر مي‌شود.» شيرين عبادي و عبدالفتاح سلطاني به وکالت از ابوالقاسم بني‌يعقوب عليه مدير و ماموران مرکز اجراي امر به معروف و نهي از منکر از جمله «سرهنگ محمد حسين ق.»، «رضا ر.»، «غلامرضا ش.»، «امير م.»، «صياد س.» و «معصومه خ.» به اتهام قتل عمدي فرزندش دکتر زهرا شکايت کرده بودند. سرهنگ محمدحسین قره‌باغی، رضا رضایتی، غلامرضا شهابی، سیدامیر موسوی، صیاد سنگری، عباس کوروشی محمود و معصومه خانی

رای دادگاه: زهرا بنی یعقوب در زندان خودکشی کرده است شيرين عبادی وکيل پرونده اعلام کرد در صورت به نتيجه نرسيدن راه های قانونی در داخل کشور از مراجع قانونی بين المللی کمک خواهد خواست.

متهمان پرونده مرگ دكتر زهرا بني‌يعقوب تبرئه شدند متهمان پرونده مرگ زهرا بني يعقوب  در بازداشتگاه امر به معروف همدان ، از اتهام قتل و هرگونه مسووليتي در قبال مرگ اين دختر تبرئه شدند.

قتل دكتر زهرا بني يعقوب توسط دادسراي عمومي و انقلاب دادگاه همدان خودكشي و پرونده مختومه اعلام شد.

سرپیچی و سرپوشی دیگر؛

خبرگزاری۱۸تیر:پرونده مرگ زهرا بنی‌یعقوب مختومه اعلام شد.

*****

قتل دو دختر دیگر دانشجو - اینبار در قزوین؛ سرهنگ هدايتي رئيس پليس جمهوری اسلامی دراستان قزوين: (خودشان مقصر بودند)!!! سایت حکومتی جام جم: در حالي که چند روز از ماجراي قتل 2 دختر دانشجو در قزوين مي گذرد..، رئيس پليس استان قزوين شايعه ربوده شدن اين دختران را رد کرد. حادثه تلخ بود و دردناک و هنوز با گذشت چند روز از اين ماجرا که در قزوين اتفاق افتاد، موضوع از سوي رسانه هاي جمعي مورد کنکاش و پيگيري قرار دارد. تنها شاهد اين حادثه يک دانشجوي دختر به نام سميه است که به اتفاق 2 دختر دانشجوي ديگر پس از سوارشدن به يک خودروي عبوري سمند، وقتي متوجه شد راننده با سرعت تغيير مسير داد و به اعتراض آنها توجهي نکرد، با گشودن در خودرو خود را بيرون انداخت و يکي از روستاييان که پيکر نيمه جان او را در حاشيه جاده فرعي مشاهده کرده بود، وي را به بيمارستان منتقل کرد و پس از مطرح شدن شکايت ، تلاش گسترده اي درخصوص سرنوشت 2 دختر دانشجوي ديگر آغاز شد. پس از 24 ساعت از وقوع اين حادثه ، جسد يکي از دختران دانشجو به نام الهام پيدا شد و 6 روز بعد نيز جسد ديگر دختر دانشجو به نام فاطمه در داخل کانال آب جاده کورانه پيدا شد. اگرچه هنوز از نحوه قتل 2 دختر دانشجو گزارشي منتشر نشده است ، اما روز گذشته سرهنگ هدايتي رئيس پليس استان قزوين با رد هرنوع شايعه اي مبني بر آدم ربايي، قتل و تهديد با اسلحه ، عنوان کرد: بنابراعلام نظريه پزشکي قانوني، اجساد با ظاهري کاملا سالم کشف شده اند. اگرچه جستجوي پليس آگاهي براي دستگيري راننده سمند آغاز شده، اما رئيس پليس قزوين عنوان مي کند، سهل انگاري دختران دانشجو در استفاده از خودروي عبوري موجب بروز اين حادثه شده است.

 

شيرين عبادی: «بعيد می دانم زهرا خودکشی کرده باشد»  خانم عبادی، حقوقدان و برنده جايزه صلح نوبل در سال ۲۰۰۳ از مقامات قضايی خواسته است، پرونده موکلش را برای رسيدگی از همدان به تهران بفرستند. شيرين عبادی در گفت و گو با سايت کانون زنان ايرانی می گويد:« پرينت آخرين مکالمات تلفنی زهرا با برادرش را به ما تحويل نداده اند و هنوز قانون اجرا نشده است. از رييس قوه قضاييه درخواست می کنم که پرونده به تهران منتقل شود. از آن جايی که همه کسانی که از آنها شکايت کرده ام در همدان شاغل هستند، برای جلوگيری از هرگونه شبهه درخواست می کنم پرونده در تهران رسيدگی شود.» در همين حال بسياری از مدافعان حقوق بشر و حقوقدانان نيز از مقامات قضايی خواسته اند با احاله پرونده زهرا بنی يعقوب به تهران، به صورت عادلانه و بی طرف به اين پرونده رسيدگی شود.

پدرزهرا: قاتلان دخترم رسوا مي شوند

پزشكي‌قانوني وجود دو كبودي بر جسد زهرا، پزشك جوان را تاييد كرد پرونده شكايت خانواده وي، وارد مرحله جديدي شد. ما نيز در كنار دو وكيل پرونده، خانم‌ها شيرين عبادي و مهرنوش نجفي منتظر پايان تحقيقات و اعلا‌م نتيجه آن هستيم. گفته‌ي پدر مرحومه زهرا - ب كه هنوز پيراهن مشكي بر تن دارد و موقع بردن نام وي اشك مي‌ريزد

خودكشي دكتر زهرا ساختگي است مادر با لهجه شمالي دائما زير لب زمزمه مي كند كه گناه دخترم چه بود؟به چه جرمي او را کشتند..

برادر زهرا: ما به خودکشی اعتقاد نداریم، می گوییم زهرا به قتل رسیده است می گوییم زهرا به قتل رسیده است و با همین اتهام از ستاد امر به معروف شکایت کردیم چون دلایل و شواهد بسیاری وجود دارد و ضمیمه پرونده است که نشان می دهد قتل صورت گرفته است با این وجود نمی دانیم چه نتیجه ای از دادگاه خواهیم گرفت

 

TV Report by Dr. Alireza Noorizadeh گزارش تلویزیونی: دكتر عليرضا نوريزاده

 

اطلاعاتی که از درون سپاه درز کرد : دلیل مرگ زهرا !!!! و او چند ساعت در بازداشت بوده است؟؟؟؟؟ شاهدان عینی وجود دارند ، که شاهد نوعی اقدام به ادم ربایی در ناحیه عنوان شده به عنوان محل دستگیری زهرا بوده اند. زهرا در بازداشتگاه نبوده بلکه در قسمتی از یک ساختمان زندانی شده بوده است می افزاید مواردی دیگر از این نوع در گذشته وجود داشته که حتی متجاوزین با تهیه فیلم از عمل خود بعد ها اقدام به اخاذی از آزاد شدگان می کردند... زهرا در ساختمان متعلق به این نهاد مورد تجاوز برخی از اعضای این نهاد قرار گرفته است.

تعرض جنسى دليل خودكشى دختر دانشجو در همدان بوده است   چهار نفر از اعضا منكرات همدان به زهرا در مدت بازداشت تعرض جنسى كرده اند . برادران منكرات مدتها به خاطر زيبايى اين دختر در نقشه و تدارك بازداشت وى بوه اند و اين كار آنها در مورد دختران ديگرى نيز صورت گرفته و حتى از برخى از اين دختران فيلم گرفته اند و پس از آزادى از آنها اخاذى كرده اند. ظاهرا زهرا اين بار با خودكشى نقشه آنها را به هم ريخته است

تولدت مبارک زهرا جان؛اف به قانونی که به عشق هم بگوید:نه! اگر بدلیل تعطیلی نگهش داشته بودید، طبقه دوم ساختمان چه می کرد؟

طناب را چه كسي به گردن زهرا انداخته است؟ ساسان آقايي گزارش پزشكي قانوني مي تواند پرده از راز اين "قتل" بردارد و روشن كند كه در 48 ساعت بازداشت زهرا،چه بر سرش آمده كه دختري آينده دار و تحصيل كرده،نابودي خود را انتخاب مي كند...تاوان چنين جرم مشهودي چه مي تواند باشد،جز يك تعهد كتبي،يك تذكر،يك تهديد در دادسرا و نهايت تبرئه...چرازهراي بي گناه بايد خودش را حلق آويز كند؟دختري با آينده اي روشن،با روياهايي بزرگ كه مي دانم چه قدر زجر و رنج كشيده تا به علوم پزشكي دانشگاه رسد،چرا بايد خودش را براي مسئله اي به اين كوچكي تلف كند؟ ايمان دارم كه مسئله چيز ديگري است!(به علاوه يك خاطره تاسف برانگيز از اوين)

خبرنامه بوعلی سینا:اطلاعاتی که از درون سپاه درز کرد : دلیل مرگ زهرا !!!! و او چند ساعت در بازداشت بوده است؟؟؟؟؟  در چند روز اخیر از منابع گوناگون خبری منتشر می شود که گویای دلیل مرگ زهرا در بازداشتگاه نیروهای امر به معروف سپاه پاسداران است. براساس اخبار رسیده از سوی برخی نیروهای سپاه به خبرنامه بوعلی سینا تا حدود زیادی کلیت خبر تایید شده است. بنا بر گفته یکی از نیروهای سپاه پاسداران منطقه همدان ، زهرا در ساختمان متعلق به این نهاد مورد تجاوز برخی از اعضای این نهاد قرار گرفته است.

مهرورزی در جمهوری اسلامی: می توانید خودتان را حلق آویز کنید قبل از اینکه ما شما را اعدام کنیم  1. مگر ازدواج موقت یک امر توصیه شده نیست. مگر یک بوسه در ازدواج موقت به ا ندازه ی یک حج عمره نیست؟ مگر غیر از این است به فتوای اکثر مجتهدین اسلامی وقتی دختری بالغ و رشیده و عاقل باشد برای ازدواج موقت به شرط حفظ باکره بودن حتی اجازه ی پدر شرط نیست؟ (به همان منبع بالا مراجعه کنید)------- 2. پدر این خانم دکتر روز بعد ا ز دستگیری از جریان مطلع می شود. به چه دلیلی برای مثلا جرمی به این کوچکی این خانم جوان را از دسترسی به خانواده اش و یا یک وکیل محروم کرده اند؟ آیا اگر پدر این فرد قبلا آگاه می شد روایت دیگری از حادثه ی پارک نمی داد؟ --------- 3. اگربازداشت این مرحومه کاری قانونی بوده وی می باید در بازداشتگاهی قانونی و استاندارد نگهداری می شده است. وجود صندلی های متعدد و پارچه های تبلیغاتی در محل بازداشتگاه بیش از هر چیزی نشاندهنده ی نبود قانون در جایی است که کسی را به جرم کاری غیر قانونی بازداشت کرده اند. ------- 4. یک جرم یک جرم است با مجازات هماهنگ و همسنگ با آن. چه برخورد رعب آور و خوار کننده ای با این خانم دکتر جوان باید شده باشد که او در عرض 24 ساعت تمام در های امید و زندگی را در برابرش بسته می بیند و خودکشی می کند؟ در شرایط انسانی می باید پیش از هر چیزی به آسیب روانی ایشان توجه می شد.

مرگ مشکوک زهرا دختر 27 ساله پزشکی در منکرات همدان

قتل يا خودكشي  خبر کشته شدن يا خودکشي زهرا بني عامري در حالي پس از چند روز تائيد شد که مقامات محلي از جمله فرماندهان بسيج ‏و مقامات قضائي ابتدا از تائيد آن خودداري مي کردند.اين بار اولي نيست که شهر همدان شاهد چنين حادثه اي مي شود؛دوم مهر 85 نيز يك مرد چهل و سه ساله در استان همدان، ‏يك پسر و دختر جوان را به خاطر همراه نداشتن مجوز محرميت و به بهانه امر به معروف و نهى از منكر بازداشت كرد و ‏در جريان انتقال آنها به يك پاسگاه، با شليك گلوله پسر ۲۵ ساله به نام حسن اهل همدان را به قتل رساند و نامزد ۱۹ ساله او ‏به نام افسانه را به شدت مجروح كرد.‏اما تاكنون هويت او را فاش نكرده اند و تنها اعلام شده كه نام او "ن" است. آبان سال گذشته نيز توحيد غفارزاده دانشجوي دانشگاه آزاد شاهرود توسط يک بسيجي به جرم همراه بودن با نامزدش به ‏ضرب چاقو کشته شد.با اين حال تاکنون هويت ضارب اعلام نشده و مقامات قضائي در خصوص نتيجه اين پرونده هيچ پاسخي نداده اند

"ایران آزادترین کشور دنیا است" به یاد زهرا ع.ا. دانشجوی ۲۷ ساله دانشکده علوم پزشکی همدان

 پرسش های هفتصد نماینده سابق مجلس در باره مرگ دکتر زهرا

براي مرگ زهرا - خودکشي دختري در بازداشتگاه امربه معروف همدان! زهرا مرد. خود را حلق آويز کرد. + خوب به من چه. خيلي ها خود را حلق آويز مي کنند. - اما او پس از 48 ساعت فشار عصبي اينکار را کرد. + خوب بازهم مهم نيست، خيلي ها هستند که پس از سالها مبارزه خود را حلق آويز مي کنند. 48 ساعت که ديگر چيزي نيست. - اما تو نمي داني... او خود را حلق آويز کرد چون کسي را دوست داشت. + آه! يک ماجراي عشقي. خوب اين نشد يکي ديگر.... - نه . او به کسي که دوستش داشت رسيده بود. + چه ديوانه اي. پس مشکل مخالفت خانواده ها بوده... - نه ! مشکل اين نبود. آخر او هيچ مشکلي هم نداشت. + پس بگو ديوانه بوده... خوب اينطور آدم ها همه همينطورند. ضعيف. - آخر مي داني... در اين اوضاع، در اين جغرافيا، در اين فرهنگ همه ديوانه مي شوند. + درست است اما بازهم من همچونين شخصي را ملامت مي کنم. چرا باوجود داشتن سعادت يک عشق خود را دار زد؟ - طناب دار را در بازداشتگاه به گردن خود انداخت! در بازداشتگاه ! + بازداشتگاه ؟! پس خلافکار بوده. حال به چه جرمي او را گرفته بودند؟ به اين جرم که کسي را دوست داشت. همين.

خودکشی یا قتل،گزارشی از مرگ یک دختر دانشجو در بازداشتگاه بسیج همدان

بازداشتگاه امر به معروف و نهی از منکر مهرداد حمزه ، خبرنگار کمیسیون زنان تحکیم در همدان با ارسال این خبر گفت پس از تکذیب اولیه خبرِ ؛ در نهایت الماسی مسئول روابط عمومی دادگستری همدان، خبر مرگ  این دانشجو را تایید کرد..

دختر دانشجوي پزشكي خودش را در بازداشتگاه امر به معروف كشت!!  دختر 27 ساله كه به اتفاق نامزدش در يكي از پارك هاي همدان دستگير شده بود در بازداشتگاه امر به معروف سپاه همدان..!!

Persian Bloggers in the World وبلاگ های ایرانیان در جهان

زن